MyFreN Forum
Welcome to the "My FreN Forum", community portal. This is the place to connect with old and new friends.
@ Admin

MyFreN Forum

Connect With Old & New FreN's
 
PORTALHomeRegisterLog in
Welcome to My FreN Forumfrom @ Admin

Share | 
 

 Isteri Berlaku Curang

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
nyamuking
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar


PostSubject: Isteri Berlaku Curang   9/3/2010, 9:46 pm

Pada satu malam, ada pasangan yg agak berumur sedang makan malam dengan romantiknya bagi menyambut ulangtahun perkahwinan mereka yg ke 50 tahun.

Suaminya, seorang Tan Sri dan bekas ahli politik mula bercerita tentang nostalgia mereka suami isteri, sekian lama hidup bersama, suka duka, susah dan senang. Si suami memang menyanjung isterinnya, bernama Maria.

"Maria, selama kita kahwin ni, suka duka kita lalui, susah senang kita tempuh, abang amat menyanyang Maria, tapi ada satu perkara yg asyik bermain-main di benak abang ni dan abang selalu bertanya-tanya. Berterus-teranglah dgn abang pada malam ni, pernah tak Maria curang dgn abang selama ni?"

Maria agak terkedu sekejap dan merenung panjang muka suaminya itu, lalu berkata dengan penuh kekesalan, "Ya abang, Maria mengaku pernah curang dgn abang, tapi hanya 3 kali sahaja selama ni"


"3 kali?"
Tan Sri tu agak terkejut, tapi tak la marah, dah tua dah dan memang
berniat utk memaafkan isterinya,"Bagaimana boleh terjadi 3 kali tu Maria?"

Perlahan jer la isteri dia mula membuka lebaran cerita lama, "Abang ingatkan masa kita mula-mula kawin, terus beli rumah dan selang beberapa tahun, kita susah
sangat masa tu hingga rumah kita hampir nak dirampas oleh bank
"


"Ya, abang ingat peristiwa tu"
jawab si suami. Si isteri menyambung cerita, "Abang pasti ingat yg pada satu petang tu Maria pergi jumpa pegawai bank tu dan esoknya, bank tu tak jadi rampas rumah kita, malah bagi tambahan pinjaman utk abang mulakan perniagaan.."


"Emmmm..sukar buat abang menerima kenyataan ini, tapi abang maafkan maria kerana apa yg maria buat tu untuk masa depan kita jugak"
, kata si suami, " Kali ke 2 pulak?"


"Abang ingat tak, abang hampir menemui maut sebab ketumbuhan dalam otak
pembedahan?"
si isteri menyambung cerita "Ya, abang ingat" jawab si suami. "Kalau macam tu, abang pasti ingat yg Maria ada pergi jumpa doctor pakar tu dan esoknya, dia setuju buat pembedahan utk abang tanpa bayaran apa-apa pun.."


"Oh maria, walau perit hati ini mendengarkan, tapi abang tetap maafkan maria sebab apa yg maria buat tu untuk masa depan kita jugak dan kerana sayangkan abang jugak.. yang kali ke 3 macam mana pulak? ", kata si Tan Sri. Si isteri menundukkan mukanya dan menjawab penuh lemah, "Abang, ingat tak masa abang bertanding merebut kerusi bahagian dan abang perlukan 248 undi lagi...."

Belum sempat lagi si isteri cerita, Tan Sri pengsan kat situ jugak...


MORAL: Isteri & suami jangan sesekali berlaku curang...berdosa tau! [You must be registered and logged in to see this image.]

__________________________________________________________________
"Kalau Bukan Kita, Siapa Lagi"
[You must be registered and logged in to see this image.] Support Local Band Kita [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
ING
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   10/3/2010, 11:45 am

ada-ada ja la..eeee [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
nyamuking
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   10/3/2010, 2:27 pm

248 kali.........mataiiiiiiiiiii laaaaaaaaaaaa,hahahahahha [You must be registered and logged in to see this image.]

__________________________________________________________________
"Kalau Bukan Kita, Siapa Lagi"
[You must be registered and logged in to see this image.] Support Local Band Kita [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
lynkin84
MODERATOR
MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   11/3/2010, 9:57 am

ni curang 300 kali ni... 248+2 kali...hahhahahaha....
Back to top Go down
http://www.lynkin84.blogspot.com
ING
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   11/3/2010, 11:30 am

nda aku berani curang eh... [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
lynkin84
MODERATOR
MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   11/3/2010, 11:34 am

d atas tu crita curang atas kesenangan suami...hehehehehe
Back to top Go down
http://www.lynkin84.blogspot.com
ING
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   11/3/2010, 11:48 am

[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:
d atas tu crita curang atas kesenangan suami...hehehehehe
bekorban untuk harta dunia ja ba tu...eeee baik lg idup susa baaa [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
nyamuking
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   11/3/2010, 2:32 pm

klu aku, nda mau......palissss2x.............no share2! [You must be registered and logged in to see this image.]

__________________________________________________________________
"Kalau Bukan Kita, Siapa Lagi"
[You must be registered and logged in to see this image.] Support Local Band Kita [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
lynkin84
MODERATOR
MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   11/3/2010, 3:28 pm

penyakitan ja if share² oOoOo...
Back to top Go down
http://www.lynkin84.blogspot.com
misschanteq
MODERATOR
MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   12/3/2010, 11:24 pm

dui..lunyai la bah 2 kalu 248 kali..mataiiii....
Back to top Go down
lynkin84
MODERATOR
MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   15/3/2010, 3:03 pm

lunyai??? wahahahahahaha....mataiiii
Back to top Go down
http://www.lynkin84.blogspot.com
ING
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   15/3/2010, 3:50 pm

abis d kerjain....wahaha [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
lynkin84
MODERATOR
MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   15/3/2010, 4:06 pm

cian eh..sandi..jauh palis eh....
Back to top Go down
http://www.lynkin84.blogspot.com
R3nji
JUNIOR MEMBER
JUNIOR MEMBER
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   27/3/2010, 3:34 am

power pny tahap curang pai 248 kali...
Back to top Go down
misschanteq
MODERATOR
MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   16/4/2010, 10:21 pm

dia curang pun utk kebahagiaan & kesenangan laki dia.. [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
lynkin84
MODERATOR
MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   18/4/2010, 1:26 am

curang tu ttp curang...[i]
Back to top Go down
http://www.lynkin84.blogspot.com
R3nji
JUNIOR MEMBER
JUNIOR MEMBER
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   19/4/2010, 3:28 am

xde pon istilah curang utk kebahagiaan suami...
Back to top Go down
ING
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   19/4/2010, 9:56 am

betul..betul..baik lg hidup susah baa....
Back to top Go down
lynkin84
MODERATOR
MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   19/4/2010, 3:21 pm

susah senang bersama...

mari lah mjaga maruah suami...
[You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
http://www.lynkin84.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Isteri Berlaku Curang   

Back to top Go down
 
Isteri Berlaku Curang
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MyFreN Forum :: General :: Jokes & Funny Stories-
Jump to: