MyFreN Forum
Welcome to the "My FreN Forum", community portal. This is the place to connect with old and new friends.
@ Admin

MyFreN Forum

Connect With Old & New FreN's
 
PORTALHomeRegisterLog in
Welcome to My FreN Forumfrom @ Admin

Share | 
 

 Cinta Gelap:: Dara vs Suami Orang - skafmerahjambu.blogspot.com

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
lynkin84
MODERATOR
MODERATOR
avatar


24022010
PostCinta Gelap:: Dara vs Suami Orang - skafmerahjambu.blogspot.com

.........dipetik dari skafmerahjambu.blogspot.com............

Aku pernah menulis beberapa kali mengenai Yusuf dalam SMJ ini. Dan aku tahu ada yang marah-marah aku kerana aku menulis mengenai Yusuf. Ada reaksi keterlaluan daripada beberapa pihak yang mengatakan aku melampau, aku hendak rampas suami orang dan aku perosak rumah tangga orang.

Beberapa kawan rapat yang mengikuti SMJ ‘ketawakan’ aku. “Itulah engkau, tulis dalam blog kena hati-hati, nanti tak pasal-pasal kena ‘serang’. Kalau kena serangan mortar daripada musuh yang dikenali tak apa juga sebab kita tahu hendak balas balik muncung senapang. Tapi kalau serangan daripada orang yang tidak dikenali, susah juga tu! Dalam dunia ini ada macam-macam musuh, musuh dalam selimut pun tak kurang ramai. Takut nanti kau ‘ke dalam’ sebab salah tuju.”

Tetapi ada juga seorang dua rakan kata, ‘drama’ aku menjadi. Helo, aku bukan sengaja-sengaja reka cerita, buat drama, okey! Aku sekadar membalas, “Takkan sampai aku kena buat sidang media untuk menjelaskan keadaan?”

Aku tahu isu ‘Dara VS Suami Orang’ memang sangat sensitif. Sensitif kepada golongan wanita, terutamanya yang sedang bergelar isteri. Sama ada si dara memang ada niat atau langsung tiada niat, orang tetap pandang salah pada si dara itu.

Pelik, lelaki tidak pula dipandang salah walaupun ramai lelaki yang asyik menggatal mengurat perempuan lain. Asyik-asyik perempuan yang salah. Sikit-sikit kata perempuan kalah. Tetapi benda tidak akan jadi kalau mainan sebelah pihak sahaja. Siapa yang memulakan, patutnya orang yang memulakan permainan itulah yang harus ‘digerudi’ dahulu.

Manusia ini memang skeptikal, terkadang rasa tidak adil sungguh! Aduh, nada aku ini sudah semacam pejuang hak asasi wanita pula!

Dalam hati aku kata, aku patut suruh Zamzarina kupas isu ini dalam AKW
mengenai isu bercinta dengan suami orang! Heheheh. Boleh tak Cik Zam?


p/s:: naa..apa kata anda??? komen jan nda komen~
Back to top Go down
http://www.lynkin84.blogspot.com
Share this post on: diggdeliciousredditstumbleuponslashdotyahoogooglelive

Cinta Gelap:: Dara vs Suami Orang - skafmerahjambu.blogspot.com :: Comments

bagi aku, tgk keadaan la....klu pompuan ni suka tp lelaki tu nda layan, pompuan ni salah...tp bagi aku, dua2 pun gatal!hehehehe.... [You must be registered and logged in to see this image.]
yap..btl 2 geng..kalu 2 2 dah gatal xkn mau slhkn 1 org tu jak..bagi aku la kn skng nie dah jd mcm tren plk kwen ngan suami org..bkn apa ppuan pun kena pikir masa dpn dia..ye la laki yg dah kwen nie kn kedudukan dah ada..sume dah stabil..dah berpengalaman plk tu..tu yg jdikn sstgh ank dara memilih suami org sbg couple drg..tp kesian la ngan yg bujang2 nie..xda chance..hehehehehe...tp dinasihatkn la kpd dara2 sekalian..jgn la cr nahas..byk lgi tu kumbang2 yg single..
Gatal tu mmg la ba gatal..lumrah la baa sifat manusia..tp masa kan pokok begoyang klo x angin bertiup...
ikut nafsu tuuu...heheheh..

misschanteq:: pengalaman apa tu aa???
[You must be registered and logged in to see this image.]
[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:
ikut nafsu tuuu...heheheh..

misschanteq:: pengalaman apa tu aa???
[You must be registered and logged in to see this image.]

aii cik lynkin..suda geharu cendana plk..suda tau bertnya plk..pham2 sdiri la arr..hehehe.. [You must be registered and logged in to see this image.]
wakakakakakaka, babe..bwh umur bha..inda phm (kunu) [i] Razz
[You must be registered and logged in to see this link.] wrote:
wakakakakakaka, babe..bwh umur bha..inda phm (kunu) Razz
[i]iya kak Lyn..... [You must be registered and logged in to see this image.]
klau aku layan jak...wkakakkak....yg penting tanggung n jawab....
Dua2 suka bah tu...tapi malu2 mo ngaku...hihihi [You must be registered and logged in to see this image.]
biaselaa manusia ni..kdang2 prasaan xleh nk kwal,x smestinye di dorong nafsu..
tp dh mmg lumrah manusie,klu laki 2 suami org mmglaaa pompuan 2 d tduh gtal..
mmg ssh nk ubah pandangan tipikal 2..tp klu dh jdoh nk wt cmne..
dalam Islam pun lelaki dibenarkan kawen smpi 4..cuma ppuan nie yg x ble trima hakikat berkongsi kasih..yg muda tu ya la ble trima sbb dia yg ke 2 @ 3 @ 4..tp yg bini tua tu yg x sanggup dimadukan..akibatnya berlaku la pergaduhan..situ la timbul kata2 "perampas laki org", "betina gatal" dan mcm2 lagi..

p/s: tp kalu aku pun jd no 1 aku x mau kongsi kasih..hehehehe...
sesiapa yg mampu menjadi madu yg baik d kalangan madu2nya... n suami mereka pula adil thadap mereka smua...masalah ni xtimbul...[i]
 

Cinta Gelap:: Dara vs Suami Orang - skafmerahjambu.blogspot.com

View previous topic View next topic Back to top 

Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MyFreN Forum :: Love, Friendships & Relationships :: Love, Friendships & Relationships-
Jump to: