MyFreN Forum
Welcome to the "My FreN Forum", community portal. This is the place to connect with old and new friends.
@ Admin

MyFreN Forum

Connect With Old & New FreN's
 
PORTALHomeRegisterLog in
Welcome to My FreN Forumfrom @ Admin

Share | 
 

 Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : 1, 2  Next
AuthorMessage
nyamuking
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar


PostSubject: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   18/3/2010, 10:45 pm

dipetik dari >> [You must be registered and logged in to see this link.]

Rasanya bukan aku seorang saja yang bertanya diri sendiri kenapa orang lelaki bila dia dah berkahwin perutnya akan buncit. Selalu juga aku dengar orang cakap macam ni, “Sekarang ni kurus. Dah kawen nanti mesti gemuk.” Walaupun istilah gemuk dan buncit itu tak sama, tapi dalam konteks ini ianya membawa maksud yang serupa, iaitu perut naik.

Persoalan itu terjawab akhirnya selepas aku baca satu artikel dalam Majalah Maskulin edisi Ogos 2009 baru² ni. Jadi rasanya elok juga berkongsi dengan rakan² info pasal ni. Artikel yang anda akan baca nanti mungkin ada yang mencelarukan perasaan. Mungkin rangsangan dirinya sedikit terganggu. Tapi ketahuilah, aku tiada niat untuk berkata lucah ke apa kat sini. Anggaplah ianya satu info yang patut diberi perhatian bagi anda yang bergelar lelaki terutamanya.

Perempuan pun sama juga. Takkanlah suami nak isterinya slim anggun menawan tapi perut suaminya boroi ke depan sampai nak tengok kaki sendiri pun tak nampak hehe. Sama²lah berusaha supaya dua² maintain slim dan bergaya.

Menurut artikel dalam kolum Info Seks majalah tersebut, lelaki yang dah berkahwin ni senang buncit disebabkan faktor kelamin sebenarnya. Orang perempuan pula perut buncit kerana kena ‘buatan orang’ hehe. Gurau². Ok. Selalu juga kita dengar lelaki yang dah berkahwin ni perut buncit sebab ada orang jaga makan minum dia.

Entahlah boleh diterima ke tak. Ianya sekadar agak² orang, bukannya fakta pun. Ini faktanya yang perlu kita tahu. Kita sambung lagi.

Kebuncitan lelaki ini berlaku apabila cecair daripada isteri yang mengalir masuk melalui zakar semasa hubungan kelamin akan membuatkan perubahan hormon dalaman dan sekaligus akan mudah membuatkan perut menjadi buncit. Faktor itu juga menyebabkan zakar lelaki yang berkahwin akan lebih mengembang dan besar berbanding lelaki bujang. Ooo…

Namun jika hubungan kelamin tidak dilakukan dalam tempoh yang lama, perut mereka akan kembali kendur dan zakar pula akan mula mengecut. Selalunya berlaku kepada lelaki yang dah bercerai, mereka yang dah lama menduda atau selalu sibuk dengan kerja sampaikan tuntutan nafkah batin diabaikan. Kasihan ‘dia’.

Khasiat Air Mani untuk Wanita
Ada khasiat rupanya. Kepada wanita yang sudah berkahwin, dikatakan akan mempunyai kulit yang lebih lembut dan mempunyai mood yang lebih baik. Kulit isteri lembut hasil daripada pancutan sperma suami yang mengandungi banyak protein dan berkhasiat.

Air mani yang dipancut ke dalam rahim isteri bukan sekadar boleh mendatangkan zuriat, ia juga akan bersatu dengan darah dan segala kebaikan air mani suami akan diserap ke dalam tubuh isteri.

Ooo patutlah wanita yang dah berkahwin ni nampak lebih gebu. Tapi rasanya awal² kahwin je kot. Dah beranak 3, mulalah kulit berlipat². Kena sama² pandai jaga badan lepas kahwin, ok?

Khasiat lain sperma untuk wanita:

  • Rambut isteri semakin hitam dan berkilat.
  • Mengurangkan jerawat.
  • Campuran sperma dalam tubuh isteri akan menghasilkan berjuta² hormon yang membuatkan wanita lebih ceria dan gembira.
Edah dan Air Mani
Dalam Islam, tempoh edah diberi kepada isteri yang baru bercerai adalah untuk menghilangkan air mani bekas suami yang masih berada dalam tubuh badan isteri, supaya tak berlaku percampuran air mani jika wanita itu terus melakukan hubungan seks dengan suami baru.

Ada logiknya juga. Setiap hukum dan ketentuan dalam Islam mesti mempunyai sebab yang tertentu sama ada kita tahu atau tidak. Tak perlulah buah tafsiran atau tohmahan terhadap agama sendiri hingga terjadinya murtad. Kajilah dulu kalau boleh. Memang diyakini Islam itu benar.

Itulah saja info yang baru aku dapat. Lelaki buncit lepas kahwin ni kadang² orang cakap sebab hati senang. Mungkin satu faktor lagi kot yang menyumbang. Ada orang suka lelaki berperut buncit, lagi² bila dah jadi ayah. Boleh anak² belajar mendaki ‘bukit’ hehe. Terpulanglah.

p/s: tpulang dgn diri masing2..walaupun agak lucah ckit [You must be registered and logged in to see this image.] , tp ada baiknya jgk dpt info2 bgini. [You must be registered and logged in to see this image.] [You must be registered and logged in to see this image.]

__________________________________________________________________
"Kalau Bukan Kita, Siapa Lagi"
[You must be registered and logged in to see this image.] Support Local Band Kita [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
Mikrama
WEB MASTER
WEB MASTER
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   19/3/2010, 8:59 am

Ooo..
jd labi2 tu akan menjelma juga la menjadi kura2 dinasor di suatu masa nanti..hahahaha
Back to top Go down
nan
GUEST
GUEST
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   19/3/2010, 9:49 am

Info yg baik gak ni...psl bunci tu mungkin aku boleh bg pendapat..sebab dah tak mcm dulu bah aktif dgn aktiviti luar...skrg duduk rumah jak sama2 jaga anak...klau selalu dukung anak begitulah jd nya tu...maybe lah..aku pun nda pasti....wkakakka
Back to top Go down
nyamuking
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   19/3/2010, 3:43 pm

nan wrote:
Info yg baik gak ni...psl buncit tu mungkin aku boleh bg pendapat..sebab dah tak mcm dulu bah aktif dgn aktiviti luar...skrg duduk rumah jak sama2 jaga anak...klau selalu dukung anak begitulah jd nya tu...maybe lah..aku pun nda pasti....wkakakka
sapa bilang nda aktif...mlm2 aktif tu klu yg suda kawin,hehehe.... [You must be registered and logged in to see this image.] [You must be registered and logged in to see this image.]

__________________________________________________________________
"Kalau Bukan Kita, Siapa Lagi"
[You must be registered and logged in to see this image.] Support Local Band Kita [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
zhan
SUPER MODERATOR
SUPER MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   19/3/2010, 4:54 pm

erm....tp kenapa aku tetap maintain...hehehe...
perut makin fit lg..hehe
Back to top Go down
nyamuking
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   19/3/2010, 5:31 pm

zhan wrote:
erm....tp kenapa aku tetap maintain...hehehe...
perut makin fit lg..hehe
byk bsenam di waktu siang & mlm kali tu,hehehehe... [You must be registered and logged in to see this image.]

__________________________________________________________________
"Kalau Bukan Kita, Siapa Lagi"
[You must be registered and logged in to see this image.] Support Local Band Kita [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
zhan
SUPER MODERATOR
SUPER MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   19/3/2010, 10:26 pm

besa la tu geng...perut aku skrg tetap slim..cuma tambah fit..kakaka..
senaman sentiasa d lakukan mengikut jadual.hehe
Back to top Go down
nyamuking
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   19/3/2010, 10:52 pm

zhan wrote:
besa la tu geng...perut aku skrg tetap slim..cuma tambah fit..kakaka..
senaman sentiasa d lakukan mengikut jadual.hehe
skrg ada org jaga makan minum suda ba kan...dulu time bujang2, sendiri2 ja jaga..betul ka bro??hehehe [You must be registered and logged in to see this image.]

__________________________________________________________________
"Kalau Bukan Kita, Siapa Lagi"
[You must be registered and logged in to see this image.] Support Local Band Kita [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
zhan
SUPER MODERATOR
SUPER MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   19/3/2010, 11:17 pm

ya..makan minum lebi teratur la..apa ja mau d hidang..hehe..
makan cukup..senaman cukup..perut tdk akan buncit..hehe
Back to top Go down
usman
GUEST
GUEST



PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   19/3/2010, 11:42 pm

aku pun masih lagi tak buncit2......
dah masuk 4 tahun aku kawin... masih lagi maintain mcm dulu...`
Back to top Go down
nyamuking
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   20/3/2010, 12:09 am

usman wrote:
aku pun masih lagi tak buncit2......
dah masuk 4 tahun aku kawin... masih lagi maintain mcm dulu...`
ko ni tmasuk dlm kategori yg kuat bersenam,bro...hehehehe [You must be registered and logged in to see this image.]

__________________________________________________________________
"Kalau Bukan Kita, Siapa Lagi"
[You must be registered and logged in to see this image.] Support Local Band Kita [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
zhan
SUPER MODERATOR
SUPER MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   20/3/2010, 12:35 am

hahaha..nda la geng..
masa aku sihat sblm kena operate dlu..aku ni bole d katakan kuat bsukan..d sek pun ngajar pj..
jd dalam hidup aku sehari2 mesti ada yg berkaitan dgn sukan..
sedi jg skrg nda dapat sdh bersukan..itu la sebabnya aku tetap slim..hehe
Back to top Go down
nyamuking
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   20/3/2010, 12:50 am

zhan wrote:
hahaha..nda la geng..
masa aku sihat sblm kena operate dlu..aku ni bole d katakan kuat bsukan..d sek pun ngajar pj..
jd dalam hidup aku sehari2 mesti ada yg berkaitan dgn sukan..
sedi jg skrg nda dapat sdh bersukan..itu la sebabnya aku tetap slim..hehe
amalkan bersenam selalu, pasti sihat walafiat... [You must be registered and logged in to see this image.]

__________________________________________________________________
"Kalau Bukan Kita, Siapa Lagi"
[You must be registered and logged in to see this image.] Support Local Band Kita [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
zhan
SUPER MODERATOR
SUPER MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   20/3/2010, 1:21 am

makan kena jaga..aktiviti harian jaga..kompom anda setiasa slim...hehe
Back to top Go down
lynkin84
MODERATOR
MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   21/3/2010, 12:36 am

cuba lah tip dlm thread cara baru nak kurus itew yer tuan2....tQ
Back to top Go down
http://www.lynkin84.blogspot.com
nyamuking
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   21/3/2010, 12:41 am

lynkin84 wrote:
cuba lah tip dlm thread cara baru nak kurus itew yer tuan2....tQ
ko mau aku tiup2 straw mcm tiup belon tu ka?? alalalala........sori2 la.... [You must be registered and logged in to see this image.]

__________________________________________________________________
"Kalau Bukan Kita, Siapa Lagi"
[You must be registered and logged in to see this image.] Support Local Band Kita [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
misschanteq
MODERATOR
MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   21/3/2010, 1:25 am

hizan wrote:
lynkin84 wrote:
cuba lah tip dlm thread cara baru nak kurus itew yer tuan2....tQ
ko mau aku tiup2 straw mcm tiup belon tu ka?? alalalala........sori2 la.... [You must be registered and logged in to see this image.]

ok apa teknik tu..x payah kuar duit pun.. [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
nyamuking
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   21/3/2010, 1:40 am

drpd aku tiup2 tu straw, bgus lagi aku bjoging.......bikin ampus ja tu tiup2 straw,hehhehehe [You must be registered and logged in to see this image.]

__________________________________________________________________
"Kalau Bukan Kita, Siapa Lagi"
[You must be registered and logged in to see this image.] Support Local Band Kita [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
misschanteq
MODERATOR
MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   21/3/2010, 1:54 am

bagus juak tu bjogging..tp bkin ampus bah juak tu..hik..hik..belari2 kan...lgi pun x sesuai tuk ppuan..
Back to top Go down
R3nji
JUNIOR MEMBER
JUNIOR MEMBER
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   21/3/2010, 2:15 am

xlaa sume cmtukan...tp yg buncit 2 kompem mls senam..bgi dorang buncit pon xpe dh...bini dh ade... [You must be registered and logged in to see this image.]
Back to top Go down
misschanteq
MODERATOR
MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   21/3/2010, 2:20 am

ye la..dulu lagi pewot laki dia kedepan dari pewot bini dia preg..wkakakaka..
Back to top Go down
R3nji
JUNIOR MEMBER
JUNIOR MEMBER
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   21/3/2010, 2:47 am

2laa psl...persediaan utk matching ble bini pragnant.....
Back to top Go down
lynkin84
MODERATOR
MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   21/3/2010, 12:34 pm

hizan wrote:
drpd aku tiup2 tu straw, bgus lagi aku bjoging.......bikin ampus ja tu tiup2 straw,hehhehehe [You must be registered and logged in to see this image.]

ahh ko ni..blum apa2 lg suda semputss....ING, kasi up stamina lakimu nih... [i] Razz Razz
Back to top Go down
http://www.lynkin84.blogspot.com
zhan
SUPER MODERATOR
SUPER MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   23/3/2010, 1:08 am

penting jg jaga perut ni....hehehe...
Back to top Go down
lynkin84
MODERATOR
MODERATOR
avatar


PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   23/3/2010, 1:14 am

iya bro...nda 6 pax pun nda pa...[i] Razz
Back to top Go down
http://www.lynkin84.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?   

Back to top Go down
 
Kenapa Perut Lelaki Buncit Lepas Kahwin?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 2Go to page : 1, 2  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MyFreN Forum :: Dunia Lelaki :: Dunia Kehidupan Seorang Lelaki-
Jump to: